Thursday, July 21, 2011

oh kenapa?

Assalamualaikum. Entry tak berkaitan dengan tajuk. Eh, mungkin ada, mungkin tak. Ahh, lantaklaa. Okay, aku kan dapat sambung degree in nursing. Tapi ramai orang pandang rendah kat kos ini. Okay. Aku tak kisah. Negara kita kekurangan jururawat dan aku amek ini sebagai satu peluang. Insya Allah lepas grad nanti terus kerja dengan kerajaan. Insya Allah.

Aku amat menghormati hamba Allah ni, mungkin sebab dia pandai dan bakal melanjutkan pelajaran ke luar negara. Aku sekadar berkongsi bila orang tanya aku sambung kat mana dan aku menyimpan hasrat utk menyambung ke peringkat yang lebih tinggi. Mungkin Masters in Nursing? who knows kan? Tapi gelagat hamba Allah ini amat menyinggung perasaan aku. Sangat tersinggung. Tak perlu aku ungkitkan apa kata-kata beliau. Mungkin aku patut berfikir dua kali utk contact hamba Allah ni. Yelah. Aku kan tak sepandai dia. aku belajar local je. Walaupun local, aku bersyukur dapat sambung. Sekurang-kurangnya ada ilmu utk mase depan jika apa-apa terjadi. Aku mendoakan agar perjalanan hamba Allah tersebut dipermudahkan terutama ketika berada di perantauan. Insya Allah. Kalau kau terasa, aku mintak maaf okay? NO offence. Sekadar berblogging! XD

Okay. Malas dah nak bebel panjang - panjang. Google lah sendiri utk tahu lebih lanjut pasal nursing. And dapat pro and cons, pandai-pandailah fikir sendiri. Hokay? Salam.

p/s: doctors, nurses and medical assistants and every staff in a hospital work as a team. :)

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...