Tuesday, July 12, 2011

Itu cara kau sebagai tenaga pengajar?

Assalamualaikum. Okay mcm biasa aku pergi PLMI. Bersyukur sangat-sangat sebab org yang ajar aku ni penyabar. Kesilapan itu acap kali berlaku sbb kita semua manusia biasa yang khilaf. Apa yang patut ialah belajar dari kesilapan. Ramai orang tegur sebab muka aku garang. Kejadian berlaku time nak buat QTI dgn En. Din. Dia cakap senyumlah sikit, takut saya. (nada gurau) Aku susah senyum? YE KE? Aku pernah kene tegur dengan customer sbb muka serius sangat. haha. Nak ketawa aku dengar. Tapi bila dia ckp mcm tu, aku senyum je laa~~

errr, macam ni ke muka aku? :P

Setibanya kat PLMI, cikgu aku terus suruh buat 5 perkara dan kiteorg akan buat kat jalan raya. Adakah salah aku atau salah jalan? Sebab laluan B paling susah untuk aku ingt. Mula-mula ingatkan nak buat laluan B, tapi aku tersalah jalan and terbuat laluan A dulu. ketawa sudaa cikgu aku. Then everything went smoothly. Cuma satu je masa kat corner belok kiri. Depan kereta aku adalah pemegang lesen L seperti aku. Mungkin silap aku jugak. Tak sabar tp seriously kereta depan aku lambat. haha. kutuk orang pulak aku ni, mcm lah aku ni dah terer. :P Then, kesannya aku termakan jalan orang. Kalau test JPJ boleh gagal serta merta wooo~~ Kemudian kembali semula ke PLMI tercintaaaaaa~~~~~ Buat pulak dalam trek. Once again, everything went smoothly. :) then i saw you FEYZA ZAID!! :) YUP. As mentioned in her blog, kereta kami bersebelahan je! :) Aku buat bukit, parking and 3 point turn sampai rasa bosan. Tak dtg gak ckgu aku ni. Aku nak stop awal sebab nak kejar Feyza. Tapi tak de rezeki. Then dekat pukul 11, Feyza pun balik. Punah harapan nak jumpaa.. :(

Okay. Apa yang aku nak kongsi ialah aku geram and tak puas hati dengan salah seorg tenaga pengajar kt PLMI.

Waktu kejadian: 12.15 tengah hari.
Tempat kejadian: PLMI SDN BHD.
Mangsa: Aku.
Pemangsa: Tenaga pengajar yang emotional

Masa tu aku nak buat parking. Dipermudahkan cerita, petak parking bahagian depan kosong. Maka aku pun nak menggerakkan kereta ke depan. Petak kedua ade kereta. Aku pun terus je la jalan ke depan. Then salah seorang tenaga pengajar dalam kereta tu menjerit, "WOIII!! ORANG DAH NAK KELUAR KAU PEGI MASUKK! TAAAKKKKK RETI SABARRRRR!! AKU KAN DAH ANGKAT TANGAN TADI. MEMBAZIR JE."

Perghhh! Tersentak aku dibuatnya. Aku pun cakaplah sorry and reverse kereta. Shitto. Dia still bebel dalam kereta. AKU TAK PEKAK OK! AKU DENGAR APE YANG KAU CAKAP.

Masalahnya aku MEMANG TAK nampak tangan kau yang comel tu angkat tangan. SO WHAT?! UNTUK KAU, MUNGKIN AKU YANG SALAH. THEN WHAT? MACAM TU CARA KAU NAK TEGUR ORANG? PANAS BARAN BETUL KAU NI. Tak boleh ke kau tegur elok-elok? Memang masa tu aku dah tersumpah seranah kau. Tension betul. Aku tau la mse tu cuaca panas giler. TAPI jangan sampai nak hembus orang mcm uh. Nasib baiklah kau tak jd cikgu kat sekolah. Kesiann kat dak2 yang belajar dgn kau.

semoga kau diberi pengajaran dalam hidup kau agar tak marah org sesuka hati.


dan waktu itu aku rasa mcm nak tunjuk ni kat kau. haha

1 comment:

  1. Ohoooo aku mmg kurenggggg selesa pd hari Isnin 11 Julai 2011.. Same mcm kauuu.. Ntah pape cikgu2 kat intensif emo semacam je.. Dorg ingat dorg je yg bleh tunjuk perasaan mcm tu kannnn.. Huhu~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...