Friday, May 25, 2012

kasih.

seperti yang anda tahu, saya dah mula menjalani latihan praktikal di hospital s_ _ _ _ _ _ _. hee. skema gila  ayat.

okay aku cuma nak kongsi pengalaman aku sepanajang dah seminggu berpraktikal. aku on duty kat wad perempuan. pesakit banyak yang perlu deal dengan operation theater. kasih yang aku cuba katakan ialah kasih seorang suami kepada isterinya. terharu aku tgk dari jauh. tskkkk...

si suami merupakan orang kelainan upaya, ada kekurangan fizikal. sang isteri pula sakit, ade jalani pembedahan. tiap- tiap hari aku nampak si suami datang melawat pada waktu petang. duduk kat tepi katil isteri dia. aku tak tahu nape aku rase terharu bila tengok pasangan ni.

yang lagi satu, masa aku first day praktikal. sorg patient ni nmpk teruk sikit keadaannya. dari segi pernafasan terutama sbb kena bg oxygen therapy. anak perempuan dia yang tiap2 hari yang jaga malam. kerap juga aku nampak suaminya datang melawat. one day, suaminya bacakan Surah Yaasin untuk dia. Alhamdulillah, dah bape hari ni aku tgk keadaan dia nampak ade perubahan.

bila dah tgk situasi kat hospital, tgk org2 tua ditemani anak cucu, ibu yang ditemani suami dan anak- anak, aku teringat kat arwah tok bak.. rindu kat mak abah. wohh, sebak pulak. mak abah banyak berkorban untuk aku. semoga apabila mereka tua nanti, aku dapat menjaga mereka sebaiknya, insya Allah. Amin. :')

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...