Sunday, October 23, 2011

burung hantuu..

Assalamualaikum. Aku tak boleh tido laa. Yes. Keje memang banyak. Sekarang ni aku sedang merehatkan otak dan minda setelah berhempas pulas membaca + buat nota anatomy. haha.

Aku cuma nak share beberapa perkara je.

Al- kisah, coursemate aku ditimpa kesusahan, luka di kaki. Atas beberapa perkara yang tak dapat dielakkan, beliau terpaksa berjalan dalam keadaan yang penuh berhati-hati. Kebetulan pula pada waktu itu, hujan lebat membasahi bumi. Dalam perjalanan pulang, kiteorg naik lif. Tapi, alangkah sedih dan sadisnya bila tiba waktu nak keluar dari lif, orang berpusu nak naik lif. padahal lif tu muat nak sumbat semua yang ade mase tu. Coursemate aku ni dah lah ade kecederaan kat kaki, boleh pulak orang dgn selamba langgar dia sampai dia hampir jatuh. Nasib baik lah ade kawan aku lagi sorang papah dia. Yang paling tak boleh blaa tu, lelaki yang langgar dia. Lelaki tau! OH MY GOD! Dimanakah perasaan peka terhadap kesusahan orang lain? Tak tahu nak cakap macam mana....

Next, berbicara pasal naik tangga. Lebih- lebih lagi tangga yang tinggi ke langit. haha. Kadang- kadang aku nak turun tangga pun aku tengok kiri kanan, depan belakang. Tengok sama ada kat depan aku ade tak orang yang naik. Sebab, naik tangga lebih memerlukan tenaga berbanding menuruninya. kan? So, please have a pity for those who climbing up the stairs. Sila berikan laluan. Apalah salahnya jika kita yang menuruni tangga ni beri laluan kepada mereka. Tapi kalau dah kiri kana org naik tangga, tu memang tak dapat nak dielakkan lah! :P

tu je kot nak kongsi..
anatomy tersayang memanggilku utk membacanya. haha
Salam. :)

3 comments:

  1. deeya; pengalaman kot.. hehe
    fendy; err, bukan ke burung hantu tak tdo malam? aku tak leh tdo.. er.. haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...